Cesco, Miriam, Samantha & Geordi's Orlando 2008 vakantie - Weblog
Cesco, Miriam, Samantha & Geordi's Orlando 2008 vacation - Weblog

Home » ArchivesArchieven » July 2008 » Day Four - Kennedy Space CenterDag Vier - Kennedy Space Center

[Previous entry: "Day Three - SeaWorldDag Drie - SeaWorld"] [Next entry: "Day Five Dag Vijf "]

07/24/2008: "Day Four - Kennedy Space CenterDag Vier - Kennedy Space Center"

KSC - Cmdr. Geordi "Chatterbox" PeetersIs being translated... Voor vandaag hebben we Kennedy Space Center op het programma staan. Dit park, gelegen op Cape Canaveral, zijn Cesco en ik nog nooit geweest. Maar met het oog op Geordi, die dit soort dingen altijd wel schitterend vind, vonden we dat we daar nu eens naar toe moesten gaan! Het Space Center staat, zoals de naam al doet vermoeden, helemaal in het teken van NASA en de ruimtevaart.

Het was ongeveer 1:15 uur rijden. Onderweg was het een beetje knijpen geblazen... Het "tanken" lampje was gaan branden en er was in geen velden een tankstation te bekennen. Maar gelukkig net voor Kennedy Space Center kwam er dan toch nog een benzine station!
Het centrum is gelegen in het Merrit Island Wildlife Refuge. In dit reservaat is een groot scala aan dieren te vinden die hier hun "woonplaats" hebben. Naast prachtige vogels zijn er oa ook alligators en Manatee's (nu in het wild...) te vinden.

Aan het parkeerterrein te zien was het niet erg druk vandaag. Maar het was nog redelijk vroeg. Om 11 uur hadden we een Up Close bus-tour geboekt die ons over het terrein van het Space Center rondleidde. Onderweg zou er genoeg mogelijkheid zijn om foto's te maken.
Het was nog ruim voor tijd, voor we bij het bus station hoefden te zijn. Maar de tijd was iets te kort om een van de attracties te bezoeken. Dus zijn we even de souvenir shop ingedoken.
Eenmaal weer buiten is Cesco even precies uit gaan zoeken waar we nu moesten zijn en ik heb Geordi van zijn (heel erg) losse tand verlost. Hihi het leek wel een oud mannetje met die scheve losse tand van hem!

Nog ruim op tijd meldde we ons bij het busstation. Vooraf moesten we speciale stickers opplakken, die ons toegang boden naar de bus van de Up Close tour. De gids kwam zich netjes voorstellen (Charlie) en al snel konden we de bus in. Bus chauffeur Andy reed de bus en zou af en toe ook nog wat commentaar geven wat er onderweg te zien was.

Orlando 2008 pictureDe kinderen kregen in de bus allemaal een kleurboek en de volwassenen guided tour-gids met daarin oa informatie over de tour. De bus stopte op allerlei plekken. Soms kon je uitstappen en op sommige plaatsen stopte de bus wel, maar moesten we in de bus blijven.
Charlie vertelde echt alles over wat er onderweg te zien was en het was beslist zeer de moeite waard. De tour bracht ons oa ook zo dicht mogelijk bij het lanceerplatform. Naast alles over NASA en de ruimtevaart, vertelde Charlie ook van alles over de flora en fauna. Onderweg hebben we oa alligators, buizerds, gieren, manatee's en schildpadden gezien.
Bij het Apollo/Saturn Center eindigde onze tour. In dit centrum werd aan de bezoekers van alles verteld over de Apollo missies. Naast de 'fire room' was in dit centrum ook de héééle grote raket (Saturn) opgesteld. We, vooral Geordi, kregen zo wel een heel goed beeld van hoe groot zo'n raket wel is!
Nu we hier toch lekker met de ruimtevaart bezig waren, hebben we ook wat astronauten voedsel uitgeprobeerd. De aardbeien vielen niet echt in de smaak bij de kinderen (aanstellers!), maar de cookie en ijs gingen erin als zoete koek. Het was apart, maar zeker niet vies.

Orlando 2008 pictureMet de shuttle bus zijn we terug naar het visitors center gegaan. Eerst maar even wat gegeten voordat we verder gingen. Eten was niet echt bijzonder, maar je moet toch wat!

Na het eten zijn we verder gaan kijken bij het visitors center. Geordi zag een Space shuttle staan en begon helemaal te stuiteren! Ik heb die gozer nog nooit zó snel ergens naar boven zien lopen!
Daarna zijn we naar het Astronaut Memorial gelopen. Hier staat oa een monument ter nagedachtenis van de verongelukten astronauten door de jaren een. Voor ons (Cesco en ik dan) waren de Challenger en Colombia de bekendsten. Ik kan hier eigenlijk alleen maar aan de nabestaanden denken. Je zal er maar op de tribune hebben gezeten en hebben moeten toekijken hoe je dierbare bij de lancering of landing verongelukt. Heb er geen woorden voor!

Hierna zijn we naar het Imax theater geweest. We waren net op tijd... de deuren gingen bijna sluiten! De film nam ons met de astronauten mee de ruimte in, waar ze aan het ISS ruimtestation werkten. Het was, vonden wij, een leuke en vooral ook interessante film.
Nadat de film, die toch zeker wel 45 minuten geduurd heeft, afgelopen was zijn we naar het raketpark gelopen. Hier stonden een aantal raketten opgesteld. Dat vonden de kids wel wat. Wat ze helemaal leuk vonden was dat er een cabine stond waarin ze zels als een astronaut konden gaan zitten. Vooral Geordi kwam niet meer bij van het lachen!
Nu we de raketten gezien hadden vonden we het welletjes voor vandaag en zijn we naar de uitgang gelopen.
De kids hebben alletwee nog een muntje gemaakt, vinden ze erg leuk om te doen. Bij de uitgang heeft Cesco nog gezorgd dat ons toegangskaartje voor een tweede maal geldig is. Dan kunnen we, als we dat willen, binnen 7 dagen nog een keertje terug komen. Of dat gaat gebeuren weten we om eerlijk te zijn nog niet, gewoon voor het geval dat.
Nou dat verlengen was wel erg gemakkelijk. De kaartjes moesten van handtekening worden en dat was dat!

Orlando 2008 pictureOrlando 2008 picture
Toen we naar de auto liepen zagen we dat het verderop onweerde. Zo te zien waren we optijd weggegaan.
Orlando 2008 pictureWe namen een andere route richting het hotel dan we vanmorgen gedaan hebben. En zo kwamen we ook langs een Target (supermarkt). Even kijken dus. Sam had eigenlijk niet zoveel zin. Maar toen ik haar vertelde dat we bij onze vorige reis bij dit supermarktketen haar Assepoester jurk gekocht hadden... wist ze niet hoe snel ze de auto uit moest komen. En dat was zeker ook niet voor niets... We vonden hier voor haar een ontzettend leuke lakenset (wat thuis omgebouwd moet worden als dekbed) van TinkerBell! Ze was weer helemaal happy.
Ze verkochten hier zelfs pleisters van de Disney Fairies... die moesten ook mee! En Geordi wilde graag Finding Nemo pleisters hebben. Je zegt het maar knul.

Een van de restaurants waar we graag een keer willen eten hier is Applebee's. Cesco had de TomTom ingesteld dat deze ons naar de dichbijzijnde Applebee's zou brengen. Alleen het buurtje waar het lag beviel ons eigenlijk niet zo best. We besloten daarom om eerst richting ons hotel te gaan en daarna beslissen of we naar Applebee's, of naar een ander restaurant zouden gaan.
Eenmaal bij het hotel hebben we even op internet gekeken waar de dichtstbijzijnde was en om eerlijk te zijn... vonden we dat een klein beetje te ver weg voor vandaag. Ander keertje mee geluk! Nu besloten we om naar "the Outback" te gaan, die zat ongeveer een kleine mile verderop. Cesco ken dit restaurantketen wel en is er altijd heel lovend over. "The Outback", de naam zegt het al een beetje, is een Australisch restaurant waar ze oa goede steaks serveren.

Als voorgerecht bestelde we (voor ons samen) een "Bloomin' Onion", die moest ik echt een keer geproeft hebben volgens Cesco!
Samantha is tijdens deze vakantie echt gevallen voor de sparerib en Geordi wilde dit vandaag ook wel eens een keertje proberen.
Zelf koos ik voor "Mum's Chopped Steak" (soort tartaar met champignons en aardappelpuree) en Cesco viel voor de "Alice Springs Chicken" (kipfilet met bacon en gesmolten kaas).
Orlando 2008 pictureOrlando 2008 pictureOrlando 2008 pictureOrlando 2008 picture
We hadden een hele aardige serveerster die ervoor zorgde dat we (letterlijk) niets te kort kwamen! Cesco had echt niets teveel gezegd over dit restaurant. De Blooming Onion was (teveel maar) echt verrukkelijk. Het hoofdgerecht was ook heel erg goed. De ribs van de kids vielen zowat van het botje af zo mals als ze waren. En mijn gerecht was ook beslist (teveel, hihi) overheerlijk! Walm geloof ik alleen behoorlijk na van de knoflook die in de aardappelpuree verwerkt zat...

Na het eten zijn we terug naar het hotel gereden. Geordi was helemaal blij! Hij heeft zijn bedje op de bank van onze hotelkamer. Alleen de schoonmaakster die we de afgelopen dagen onze kamer bijhield, deed daar tot zijn verdriet niets mee. Terwijl voor Samantha iedere keer haar beer en meneer Hond leuk neergezet werd. Maar vandaag... stond ook zijn beer en mevrouw Eend leuk op zijn 'bedje'. Hij stond helemaal te glunderen!
Even een foto gemaakt en daarna was het echt hoogste tijd was voor de kids om naar bed te gaan! Zelf hebben we nog wat aan ons vakantie verslag zitten werken. Waarna we zelf ook moe ons bed inrollen.

Morgen gaan we lekker SHOPPEN en misschien ook nog even zwemmen!
Orlando 2008 pictureOrlando 2008 picture

New Comment Nieuw Commentaar
Name:Naam:
E-Mail:
Homepage:
Smilies:
smile shocked sad
big grin razz *wink wink* hey baby
angry, grr blush confused
cool crazy cry
sleepy hehe LOL
plain jane rolls eyes satisfied